28. 06. Fenomén jménem SMS

V ČR bylo na začátku roku 2013 evidováno 13,5 milionu aktivních SIM karet. V předchozím roce bylo odesláno přes 7 miliard SMS zpráv, což činí 691 SMS na obyvatele. Vzrůstající obliba SMS se odráží i ve firemním sektoru.

SMS notifikace je dnes již běžný, očekávaný standard u kvalitních prodejců. Naproti tomu je SMS marketing stále neotřelou, tudíž velmi dobře přijímanou a efektivní formou propagace.

Proč SMS marketing

Důvodů, proč vyzkoušet SMS marketing je několik.

SMS jsou mnohem údernější a osobnější než např. e-maily. Díky tomu, že nepadají do SPAMu a cca 90% lidí si sdělení přečte téměř ihned, dosahují SMS skvělého poměru cena/výkon” říká Mgr. Ondřej Švrček obchodní ředitel spol. Neogenia s.r.o.

V našem systému neoGate mohou uživatelé odesílat kvalitní SMS od 0,59 Kč bez DPH a volat od 0,99 Kč/min bez DPH dodává Švrček.

Na co dát pozor

Co může z výhody udělat nevýhodu je vysoká četnost marketingových sdělení. Obecně doporučovaný interval pro rozesílky SMS je max 1–2 krát do měsíce.

Ideálním sdělením bývají časově omezené akce nebo VIP slevy. Dalším úskalím může být malá či chybějící databáze kontaktů. “V takovém případě pomáháme klientům databázi vybudovat, rozšířit nebo je možné využít naše externí databáze s možností cílení”, uvádí account managerka Lucie Zbořilová.

Praxe a finanční aspekt

Obrovskou předností SMS marketingu je bezesporu jednoduchost realizace rozesílky. Vytvoření a rozeslání sdělení desítkám tisíc přijemců je otázkou jedné hodiny. Cena kampaně za oslovení např. 20 000 příjemců může vyjít lehce nad 10 000 Kč.

Po každé rozesílce se nám obrat na prodejnách i v e-shopu zvýší až 5krát a náklady na rozesílku se tímto několikanásobně pokryjí. Záleží na atraktivnosti nabídky, kvalitě databáze a vztahu značky se svými zákazníky” uvádí Petr Tylk – marketingový ředitel značky TIMEOUT.

S nástupem chytrých telefonů se často mluvilo o zániku technologie SMS. Jak se zdá, tak se tyto předpoklady nepotvrdily. Uvidíme, jak dlouho nás fenomén zvaný SMS bude ještě provázet.