09. 11. 4 nejčastější dietní chyby

Přestože se snažíte ze všech sil, cvičíte a jíte zdravě, ručička na vaší osobní váze se stále nehýbe směrem dolů. Pokud je vám tato situce povědomá, možná se nevědomky dopouštíte některého z nejčastějších dietních omylů. Pojďte si je s námi připomenout…

Cvičím, ale nehubnu

Dáváte si v tělocvičně pravidelně do těla, ale výsledek stále nepřichází? Jednou z nejtypičtějších chyb je začít cvičit, ale neupravit přitom i svůj jídelníček. Nemusíte z něj hned nutně vyškrtnout všechny své oblíbené pochoutky, ale rozhodně se vyplatí nad jídlem víc přemýšlet. Ani sebepevnější svaly vám nebudou moc platné, když je bude překrývat tuková vrstva.

Po 17. hodině už nejím

Oblíbený mýtus, který vede místo štíhlé linie k tomu, že usínáte s kručícím žaludkem. Váš spánek tak bude přerušovaný a tělo si při něm správně neodpočine. Doba, která uplyne od večeře do okamžiku, kdy se ukládáte ke spánku, by neměla být delší než dvě až tři hodiny.

Nesnídám/nesva­čím/nevečeřím…

Vynechávat chody je velká chyba, které se v dnešní uspěchané době dopouští asi většina z nás. Pravidelné stravování má však řadu výhod! Když budete mezi jednotlivými jídly hladovět, dáte tělu pokyn k ukládání zásob a vaše spalování se tím zpomalí. Jezte ideálně 5× denně s tříhodinovými odstupy. 

Zapomínám pít

Na pitný režím bychom neměli zapomínat ani běžně, natož v době hubnutí. Vynechejte však své oblíbené slazené šťávy – nejideálnější tekutinou je obyčejná voda. Snažte se rozložit si příjem tekutin rovnoměrně do celého dne. Nejen že vám pravidelný přísun tekutin dodá energii, ale zabrání vám i v přejídáni.

Jakým způsobem bojujete proti nadbytečným kilům vy? Inspiraci pro sportovní aktivity můžete najít na http://bit­.ly/sport_sle­va