OBI

O obchodu a značce

Skupina OBI dosáhla v obchodním roce 2009 celkového obratu 5,9 miliard euro a zaměstnává kolem 38 500 spolupracovnic a spolupracovníků. Expanze OBI se v následujících letech soustředí na Evropu. Cílem je dosáhnout vedoucího postavení na trhu, kde OBI působí. Hlavní roli v expanzní politice budou napříště hrát především Rusko, Polsko, Česká republika, Itálie a Švýcarsko, které představují potenciální růstový faktor. Prodejní plochy se od otevření prvního marketu OBI v roce 1970 (nákupní centrum Alstertal, Hamburg-Poppenbüttel) rozšířily z původních 870 m² na dnešních více než 15 000 m². Průměrná velikost prodejní plochy pak činí 7 000 m². Celková prodejní plocha dosahovala v obchodním roce 2009 téměř 3,8 mil. m². V České republice se pak dle průzkumu „DO-IT-YOURSELF 2011“ agentury INCOMA GfK s.r.o. zveřejněného v červnu 2011 uvádí, že v oblasti potřeb pro řemeslníky, kutily a zahrádkáře, označované anglickou zkratkou DIY (Do It Yourself – udělej si sám), je OBI místem nejčastějších nákupů zákazníků (23 %). Spontánní znalost značky OBI v České republice dosáhla dle tohoto výzkumu 70 % a podpořená znalost značky dokonce 99 %.

Kde nás najdete